Iran General NewsIran again bans website critical of Ahmadinejad

Iran again bans website critical of Ahmadinejad


AFP: Iran has banned a popular conservative news website critical of President Mahmoud Ahmadinejad for the second time in three months, the student ISNA news agency reported on Sunday. TEHRAN, April 29, 2007 (AFP) – Iran has banned a popular conservative news website critical of President Mahmoud Ahmadinejad for the second time in three months, the student ISNA news agency reported on Sunday.

“The State Council examined the complaint against Baztab and voted for it to be banned,” an official in the State Council, a judiciary organ which deals with complaints against the government, told the agency.

Baztab, which published a range of news including articles critical of Ahmadinejad’s economic policies and his cabinet appointments, was shut down in February for “acting against the constitution and spreading lies.”

The site, close to former Revolutionary Guards commander Mohsen Rezai, was reopened in March after MPs protested the closure and the case sent to the State Council.

Local media said that Baztab directors had reported that “Ahmadinejad and his allies filed 15 complaints to the judiciary” against the website.

“On several occasions this government has filed complaints against Baztab, directly and at Ahmadinejad’s behest,” the directors said in a letter, quoted by ISNA.

Baztab has been especially critical of the economic policies of Ahmadinejad’s government and its decision to hold a conference questioning the veracity of the Holocaust.

But it also had a record of being equally critical of Iran’s reformist, blasting the previous government of President Mohammad Khatami for being too soft in Iran’s nuclear standoff with the West.

The Baztab directors said that “despite the harsh criticism Baztab had towards the previous (reformist) administration, not even once the presidential office sought legal action against the site.”

Iran’s media scene continues to be hit by closures of high-profile sites and newspapers by the hardline watchdog.

Under Ahmadinejad’s rule, shutdowns have affected not only moderate dailies like the centrist Shargh but also conservative publications like the ultra-hardline Siyasat-e Ruz and the governmental Iran newspaper.

Latest news

Ongoing Controversy, New Questions after Iran Releases Three More Europeans in Swap

One Danish national and two Austrians were reported to be back in their home countries on Saturday after having...

Iran’s Housing Crisis from Another Perspective

According to statistics released by the Central Bank of Iran, housing prices in the capital Tehran have increased by...

Iran: Inefficient Management Resulting in Environmental and Historical Disasters

On June 7, Hossein Akbari, Deputy of Natural Environment and Biodiversity at the Department of Environmental Protection Agency of...

Iranian regime threatens Middle East with “hypersonic” missiles

The Iranian regime’s Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) on Tuesday unveiled a hypersonic missile. Hypersonic is a type of...

The Iranian regime lacks nuclear transparency

Iran has not acted as expected in terms of transparency regarding its nuclear program, said the head of the...

Iran has sold $1 million in ammo to Russia

The Iranian regime has sold ammunition to Russia worth more than one million dollars in the ongoing conflict in...

Must read

Iran president dismisses criticism of appointments

AP: Iran's president on Sunday dismissed criticism of appointments...

Iran formally snubs EU after oil, gas bans

AP: Iran's oil ministry spokesman says all crude oil...

You might also likeRELATED
Recommended to you